Friday, October 14, 2011

Kronologi henset2 aku =)


Assalamualaikum and salam sejahtera...again.Entry kali ini mengenai henset yang pernah saya pakai
sebelum ini hingga kini.Simple dan agak sellfish isnt it entry kali ini?..HAHA..

So,mari kita mulakan cerita,henfon yang mula2 saya pakai adalah Sony Ericsson T100,satu-satunya hanfon yg menggunakan kaler grayscale untuk screennya.macamana rupa?..sila check it out pic di bawah ini..=p

*ohhh nice...sgt rindu dis moment...T100*

T100 ini dipakai ketika diakhir tingkatan 5 saya,konon-kononnya bila dah ada hp ni senang nak
kontek2 kawan2 sekolah lepas abis study..ekekeke~

Masa ni saya agak JAKUN sedikit,mana tak
nya baru dapat hp mula la tangan gatai2 nak
beli ringtones dan wallpaper ntah pape...harga pulak cekik darah up to RM5 kot...Shiiityyy...!!

Henset ke-2 pulak ditukar apabila henset diatas sudah tidak ber
fungi...in the end dibuang.Henset ke-2 saya adalah Sony Ericsson jugak..(Sony lagi..hehe).Yang ni model j200i,satu-satunya henset entry level
yang ada colour.


*J200i...smart n nice,time ni tak kenal android mahupun iOS..ehehe*

Yang menarik mengenai henset ni kerana ianya dibeli dengan duit sendiri.nice n sweet rite?=))
In-terms of design,Sony Ericsson tak pernah mengecewakan customer mereka
dengan design phone depa.

Phone yang ke-3 pula,Masih lagi dengan phone SE,ketika ini model walkman baru
diperkenalkan,so saya tak lepaskan peluang untuk memiliki henset yang bermodelkan W550i ini.
*W550i,Super sleek,boleh pusing tepi utk keypad !!*

Design dia mmg sangat cantek...sampai sekarang boleh kata its really deserved to be most
creative design ever had!!..tak pernah lagi masa ni orang buat design phone mcm ni.In the end,phone ni kena rembat...hukhuk...(ahhh..gelis laki nak sedih2 kerana phone..=p)

Nak teruskan cerita ke?..panjang lagi kronologi merapu ni..hehe..takpe,kita teruskan sikit.
Selepas pemergian W550i,saya telah memakai W700i pula(sony lagi..yup sony mmg terbaik).
Ianya merupakan henset walkman jenis candy bar yang boleh di hapgred memory
nya
up to 4 GB !! (time tu kira dahsyat la,skang ni 8 GB pun ase kecik)


*W700i....mcmana?ok x?*

Ok,dipendekkan cerita,lepas phone ni,saya bertukar ke Xperia X10,smartphone pertama dari SE.Kemudian
bertukar lagi ke Samsung Galaxy S,peformance nyer a lot better dari X10 tu...harap 1Ghz,peformance
macam haprak....haha~

Selepas semua phone yang telah saya pakai,my latest phone kini pula adalah dan masih dari siri SE,iaitu Xperia mini pro.Baru je pakai tak sampai sebulan...ehehe..

*Jgn confius,kiri adalah X10 mini Pro,manakala kanan adalah xperia mini pro*

Ramai yang sering tersilap antara dua phone diatas ni,maklumlah,xperia mini pro
merupakan hasil dari kejayaan x10 mini pro.

Design lebih kurang,but peformancenya setanding dengan xperia Arc,cuma skrin saja yang kecik..

Untuk memahamkan lagi u guys tentang henset terbaru saya ni.sila tgk iklan dibawah..=) chow!

*ini lah dia iklan henset ku...=DD*

No comments:

Menarik ? Sila tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...