Saturday, October 29, 2011

Kronologi Drama-Drama Jepun Aku

Assalamualaikum and Selamat Satu Malaysia pada semua.hehehe..sejak bila aku serupa RTM nih ?? Oke,entry kali ni serupa mcm entry hari tu, masih dalam KRONOLOGI series lagi ni.
By the way,kenal pic sapa diatas?..thats KAHO,i know she's an actress,cuma tak ingat drama apa berlakon.

Jom start kronologi kita untuk hari ni ea.tak panjang pun,pendek je kali nih.Tak larat nak buat panjang sebab nak tumpukan pada Nuffnang award punya entry.=)


Masa mula-mula aku berkecimpung dalam dunia drama jepun ni,drama diatas ni la menjadi santapan pertama aku."Beautiful Life" pertama kali disiarkan di NTV7 pada tahun 2000-2001 lakonan Takuya kimura dan Takako Tokiwa.

Kisah cinta yang tragis dimana watak yang dibawa oleh takako merupkan seorang yang kurang upaya menghidapi penyakit dimana beliau akan mati tidak lama lagi...tak silap aku la.HAHA..seyes dah lupa sinopsis cerita ni.Mandai2 aku saje..=p

Drama kedua pula yang aku tengok adalah "Otosan",kisah kekeluargaan dimana seorang ayah tunggal melalui liku2 kehidupan membesarkan anak-anak perempuannya.Macam2 kisah sebalik anak-anak perempuan beliau diceritakan didalam drama ini.Sangat sedih,tapi tak sesedih drama diatas.ehe..

*cover mukodono 2000*

This one unik skit dramanya,"mukodono" ni ditayangkan pada tahun 2000 juga,tapi aku tgk time tu dah tahun 2005 gitu.Yang menariknya dia ada satu lagi version pd tahun 2003 dengan tajuk "mukodono 2003",ala2 remake orang kata,but dengan sedikit perubahan kronologi cerita sedikit.

*Cover mukodono 2003*

Mengisahkan seorang superstar Sakuraba Yuichiro(tomoya nagase),yang menjadi kegilaan ramai dengan his coolnest.However,diri beliau yang sebenar tak seperti itu.Senang cerita,gaya2 nya itu hanya dibuat2 depan peminat,but actually his a geek,with big pants,sweater and ugly spectacles.hehe
Funny and sedih juga cerita ni.But fun to follow both of them.

*ni la rupa yang aku ceritakan tuh.hehe*


Lastly,Mr.brain!! mengisahkan seorang ahli neurologi yang mempunyai kepakaran menyelesaikan kes polis dengan gayanya sendiri lakonan takuya kimura dan Haruka Ayase.Siapa-siapa pernah tgk drama beliau HERO pasti minat siri ini.



No comments:

Menarik ? Sila tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...